Festival ...příští vlna/next wave... 2016
Země a nahota ve všech pádech
Festival obnažených a vyvržených (No. 6)
„Mantra - Gesto - Rituál“
(...) Magie místa a světel se mísí s magií ozvěny ženy, která zdá se být čím dál tím konkrétnější. Pobrukování se postupně promění ve zpěv v neznámém jazyce zpočátku připomínající „bohoslužební“ vokály a postupně se měnící v jakousi striktně rytmizovanou, veškeré tempo určující náboženskou mantru. Zatímco nás žena pohlcuje z osvíceného balkonu, dole v hledišti-jevišti po kamenných schůdcích a původní elevaci postupuje muž, který si tiše mumlá zase své motlitby. V češtině. Sám postupně pohlcován temporytmem „shůry“ opakuje si nám nejznámější modlitbičku k Otci, Synu i Duchu svatému. (...)
„Balabán potmě a málem nudně“
(...) Inscenace Ondřeje Pumra a jeho souboru je poctou jednomu autorovi. Je to jakési leporelo textů předčasně zesnulého prozaika, publicisty a překladatele Jana Balabána, jehož hlavním inscenačním lepidlem je hudba (M. Drašnar a M. Macek). Živá, minimalistická, trochu klasická a trochu jazzová. Ačkoliv celá inscenace přetéká textem a mohla by být snadno nesnesitelnou, je to právě hudba, která jí udává tempo a činí ji nejen snesitelnou, ale i neuvěřitelně živelnou a přitažlivou. (...)
„(Maryškovo) Alternativní poselství“
Země a nahota ve všech pádech
R. Baroud, A. Brinda (Libanon, Česko) - Silent Gestures
Performeři: Antonín Brinda a Racha Baroud
D.R.E.D. (Náchodsko, Kladsko, Pražsko) - Dekalog / Balaba
režie: Ondřej Pumr (též autor, spolu s texty J. Balabána)
Demago Theatre - Obnažení a vyvržení
Performer: Jiří Maryško
Performeři: Antonín Brinda a Racha Baroud
D.R.E.D. (Náchodsko, Kladsko, Pražsko) - Dekalog / Balaba
režie: Ondřej Pumr (též autor, spolu s texty J. Balabána)
Demago Theatre - Obnažení a vyvržení
Performer: Jiří Maryško
Jak jsme vás již informovali v článku „Třiadvacátá Nextka je tu!“, i letos jsme součástí festivalu ...příští vlna/next wave..., reflektování a zpravodajování festivalu však probíhá na blogu Divadelních novin a v tradičním zpravodaji Tsunami.
Na náš blog vám tak tentokrát přihazujeme jen malé „drobty“, které
budou odkazovat tam či onam.
Festival obnažených a vyvržených (No. 6)
„Mantra - Gesto - Rituál“
(...) Magie místa a světel se mísí s magií ozvěny ženy, která zdá se být čím dál tím konkrétnější. Pobrukování se postupně promění ve zpěv v neznámém jazyce zpočátku připomínající „bohoslužební“ vokály a postupně se měnící v jakousi striktně rytmizovanou, veškeré tempo určující náboženskou mantru. Zatímco nás žena pohlcuje z osvíceného balkonu, dole v hledišti-jevišti po kamenných schůdcích a původní elevaci postupuje muž, který si tiše mumlá zase své motlitby. V češtině. Sám postupně pohlcován temporytmem „shůry“ opakuje si nám nejznámější modlitbičku k Otci, Synu i Duchu svatému. (...)
„Balabán potmě a málem nudně“
(...) Inscenace Ondřeje Pumra a jeho souboru je poctou jednomu autorovi. Je to jakési leporelo textů předčasně zesnulého prozaika, publicisty a překladatele Jana Balabána, jehož hlavním inscenačním lepidlem je hudba (M. Drašnar a M. Macek). Živá, minimalistická, trochu klasická a trochu jazzová. Ačkoliv celá inscenace přetéká textem a mohla by být snadno nesnesitelnou, je to právě hudba, která jí udává tempo a činí ji nejen snesitelnou, ale i neuvěřitelně živelnou a přitažlivou. (...)
„(Maryškovo) Alternativní poselství“
(...) Maryškovský „storytelling“ se začíná o tom, jak mají kočky život pod
psa. Když se smíříme s jejich nelehkým devítinásobným osudem, přesouváme
se na alternativní vlně dál, k netradičnímu převyprávění příběhu o
biblické Arše. Končíme v holešovické kavárně Liberál na dvojitém lungu s
Bohem. Z Liberálu do vesmíru, hledat novou Zemi. A pak skokem o mnoho
let do budoucnosti. Pointa střídá pointu, téma střídá další a vše je
zpětně propojeno s prazvláštním, zdánlivě „pointless“ příběhem, což by
nám stejně bylo jedno, protože jsme na alterně. (...)
Celý text k dispozici zde.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Podepisujte se prosím celým jménem, popřípadě jeho vhodnou částí. Děkujeme.