Dítě v Dlouhé, 19. ročník festivalu pro děti a jejich dospělé
31. března 2017
30. března 2017
29. března 2017
27. března 2017
#DÍTĚ: Hurá na ně!
Dítě v Dlouhé, 19. ročník festivalu pro děti a jejich dospělé
Divědové se již potřetí vrací do Dlouhé! Od 29. března do 2. dubna se bude v pražském Divadle v Dlouhé už podevatenácté konat festival pro děti a jejich dospělé Dítě v Dlouhé. Tentokrát čistě v dámském složení - Nicol Škvarová, Rachel Duchková a Eliška Seveldová vám v pravidelném zpravodaji #DÍTĚ přineseme reflexe všech inscenací. Nebude chybět ani tradiční závěrečný článek, který posléze prozradí, kdo - letos podruhé - obdržel naší odbornou Cenu Dítko. A co nás vlastně čeká?
26. března 2017
A cirkus se může jít klouzat...
Před půl rokem jsme vás seznámili s brněnským Divadlem Polárka, které do nové sezóny vykročilo s novým vedením. A rozhodně správnou nohou. Přečíst o všem si můžete tady a díl Slova o divadle si poslechněte zase tady. Vedení se ve své první sezóně rozhodlo uvést celkem devět premiér, včetně blížícího se odvážného titulu Naše třída Tadeusze Slobodzianeka. My se na místo činu vrátili poprvé kvůli Cirkusu Unikum Jiřího Jelínka.
21. března 2017
Pojďme dějiny tvořit...
...ne je jen zapisovat
Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích se rozhodlo pustit do úctyhodného projektu, a to nejen co do velikosti. Při tvorbě původního muzikálu Kronikáři se na jevišti potkaly všechny soubory divadla – činohra, opera, balet a Malé divadlo.
20. března 2017
Anketa DN a Ceny divadelní kritiky
Podruhé jsme se zúčastnili Ankety Divadelních novin a Cen divadelní kritiky (dříve Ceny Alfréda Radoka) a vyzkoušeli si něco mnohem náročnějšího, striktně subjektivního a značně nevděčnějšího, než je kritika samotná. Jak hlasovali Nicol Škvarová, Barbora Truksová a Lukáš Křížek a jak se s rokem 2016 popasovala odborná kritika?
11. března 2017
Banálně banální
„Hele, Familie Flöz, tak to je top, to je jako must see, na to určitě běž!“ To mi bylo řečeno a tak si kvapně kupuji lístek na první reprízu inscenace Hotel Paradiso, kterou uvedla Jatka 78. Čekám bombu, pecku, úžas. S naivním natěšením usedám. Naivní natěšení a zvědavost – kdy konečně přijde to něco, to skvělé a ohromující divadlo – mi vydrží zhruba do půlky představení. Pak se smiřuji s tím, že nic z toho se konat nebude. Začínám se vrtět a v duchu si stěžovat na plastové židle. Nejprve jsem si o viděném nemyslela nic moc, ale moje apatie přešla v lehké naštvání.
7. března 2017
Danse macabre
Divadlo Spektákl je generační soubor absolventů DAMU a JAMU, který umělecky vede režisér Jan Holec. Nový, mladý pohled na velká díla české i světové literatury, což je inscenační princip, jaký si Spektákl (protazím) zvolil, je z části divácky vděčný, z části nebezpečný, ale rozhodně velmi přitažlivý a přínosný. Přínosný jak v intencích dramaturgie a možnostech interpretace literárního (dramatického i prozaického) díla, tak i z hlediska přitáhnutí mladého publika k divadlu a ke klasické literatuře.