17. října 2015

Cesty uměleckým podsvětím

Miroslav Bambušek se vydal do rozsáhlých podzemních prostor Nákladového nádraží Žižkov, aby hledal a divákům zprostředkoval „pravdy o umění“. Zcela jedinečně a pouze u příležitosti festivalu …příští vlna/next wave… zde 27. a 28. září uvedl projekt s názvem Quatro Mother Fuckers. Žádné angažované divadlo či výrazně ožehavé téma (jak bývá u Bambuška zvykem), ale surrealistický a hrubě opracovaný tvar, kde jedinou skutečnou cestou je hledání.

V prostorném „sále“ pod povrchem NNŽ, kde není těžké se ztratit v labyrintu chodeb, odboček a průchodů, byl projekt zahájen experimentálním filmem Kotouč. (...) Usadíme se v prostoru, který za velkou bránou ukrývá dlouhou chodbu. Site-specific, plný hry se světly, stíny a s tím, co lidské oko stačí i nestačí v těchto podmínkách postřehnout, může začít. (...) Quatro Mother Fuckers ponouká k uvědomění si toho, že nějaká cesta při ohledávání umělecké pravdy (co to vlastně přesně znamená?) existuje a tvůrce se na ni musí vydat. Nezávisle na tom, jestli je vyšlapaná, anebo tam jeho noha zanechá první otisk. Bambušek ukazuje nejistotu, do které se umělec musí střemhlav vrhat. V jeho konstrukci, rekonstrukci a dekonstrukci jisté ideje tak není místo pro onu kýženou aristotelovskou „katharsi“. Tu si divák musí nalézt a vyvolat sám.

Celá reflexe vyšla v Divadelních novinách 17/2015 (13. 10.-26. 10.).
Volně k dispozici také na blogu Divadelních novin. Čtěte TADY.

…příští vlna/next wave… - Miroslav Bambušek: Quatro Mother Fuckers. (režie a scénář Miroslav Bambušek, premiéra 27. 9. 2015 na Nákladovém nádraží Žižkov)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Podepisujte se prosím celým jménem, popřípadě jeho vhodnou částí. Děkujeme.